AUTOBIOGRAPHY
AUTOBIOGRAPHY
SPUITEN OF HAKKEN, NL
SPUITEN OF HAKKEN, NL
PODZEMKA, RU
PODZEMKA, RU
RADUGA, RU
RADUGA, RU
SUPERNATURAL, NL
SUPERNATURAL, NL
GASCOLAND, NL
GASCOLAND, NL
BIG SHOE, JP
BIG SHOE, JP
TO KNOW THE LAND, NL
TO KNOW THE LAND, NL
VAN ZWART NAAR GROEN, NL
VAN ZWART NAAR GROEN, NL
GOUDMIJN, NL
GOUDMIJN, NL
FINAL FANTASY #1, NL
FINAL FANTASY #1, NL
THE FLIPSIDE, NL
THE FLIPSIDE, NL
MINING, NL
MINING, NL
VIJF VOOR TWEE, NL
VIJF VOOR TWEE, NL
WINDOW WASHING, NL
WINDOW WASHING, NL
FOLLOW OUR JOG, USA
FOLLOW OUR JOG, USA
DRAWING FARNSWORTH, USA
DRAWING FARNSWORTH, USA
MOWING, USA
MOWING, USA
STEAM, USA
STEAM, USA
GREATER DETROIT, USA
GREATER DETROIT, USA
URBAN GARDEN MYTH, USA
URBAN GARDEN MYTH, USA
CORNUCOPIA, USA
CORNUCOPIA, USA
GIVING BACK TO ROME, USA
GIVING BACK TO ROME, USA
30 METERS, NL
30 METERS, NL
NEWS    CV    SOFT HEROES    CONTACT    SPONSORS    RADUGA BETA TEST  

[EN]

Pink Pony Express is an interdisciplinary collective that works in areas characterized by extreme conditions. These conditions are often the result of economic or political instability - and manifest in friction between citizens and the local government.

We embed ourselves in the local context and work like journalists – only instead of words – we make images.

Our public installations are always realized on location, and in direct relation to the community where the project originates.

‘The basic strategy of the Ponies is ‘research throughmaking’, with every exploration taking material form.These forms occupy, or are brought back to the places under study. What is returned may not be immediately recognizable to the members of those communities; their work thus gives back what was never possessed in the first place.’[Andrew Herscher]

Pink Pony Express has worked in Detroit (2010), Heerlen, NL (2011), Amsterdam, NL (2012-13) andon the island of St. Eustatius, NL (2012).

[NL]

De Pink Pony Express is een ontwerpers collectief dat werkt in regio's die te kampen hebben met extreme omstandigheden. Vaak zijn die het resultaat van economische of politieke crisis, en manifesteren ze zich in frictie tussen bewoners en de gemeente. Deze frictie vormt een communicatief niemandsland waarin beide partijen elkaar nauwelijks begrijpen.

Om dit niemandsland te doorgronden maken wij journalistiek niet met woorden maar met beelden. We gebruiken beeld omdat dit leven inblaast in vastgelopen situaties - in de problemen die spelen - zonder erover te oordelen. Onze projecten realiseren wij ter plekke en altijd in relatie tot de gemeenschap waarin ze ontstaan zijn.

Photo by Corine Vermeulen, Detroit
Photo by Corine Vermeulen, Detroit